8 Şubat 2016 Pazartesi

.SINIF DİL VE ANLATIM KİTABI CEVAPLARI-MEB YAY. 103.SAYFA

SAYFA 103 9. SINIF DİL VE ANLATIM MEB DERS KİTABI CEVAPLARI
“Götürüverdi” kelimesi olmasaydı “Elifin dayısı durumu öğrenince açlık ve yorgunluktan sallanan adamı araba ile sıcak eve” ifadesinin herhangi bir yargıyı bildirip bildiremeyeceğini belirtiniz.
Elif’in dayısının ne zaman ve ne yaptığının anlaşılabilmesi için yükleme ihtiyaç duyulmaktadır.
2. ETKİNLİK
yağsa 
kalmaz
kar
ne kadar 
yaza çok
Yanda verilen kelimelerden anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturunuz.
“Kar ne kadar çok yağsa yaza kalmaz.” 

 Oluşturduğunuz cümlenin anlamı ile bir atasözü olan “Kar ne kadar çok yağsa yaza kalmaz.” cümlesinin anlamı aynı mıdır? Söyleyiniz.
Evet, aynıdır

■Buradan hareketle bir cümledeki anlamın o cümlede bulu­nan kelimelerin anlamının toplamı olup olmadığını tartışarak belirleyiniz.
Bir cümledeki anlam o cümlede yer alan kelimelerin anlamının toplamı değildir.
 
İletişimde, gönderici durumundaki kişi ile alıcı durumundaki kişi ve kişiler arasındaki ilişkinin cümlede anlamın oluşmasında etkisi vardır. Cümlenin bu özelliği bağlamla ilgilidir. Belli bir bağlamı olmayan cümle, anlam bakımından soyuttur.
“Bu bahçenin fındıklarını Erol ile ben toplarım.” cümlesinde özne-yüklem uyumsuzluğunun oluştur­duğu bağlaşıklık ve bağdaşıklık kusurunun nasıl giderileceğini belirtiniz

Cümlede özne yüklem uyuşmazlığından kaynaklanan anlatım bozukluğu vardır. Cümlenin doğrusu: Bu bahçenin fındıklarını Erol ile ben toplarız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder