2013-2014 öğretim yılı Almanca dersi zümre öğretmenler kurulu sene başı toplantısı gündem maddeleri aşağıdadır. Zümrede alınan bazı kararlara da aşağıda yer verilmiştir. Zümrenin tamamına sayfanın sonundaki bağlantıdan ulaşabilirsiniz.
GÜNDEM MADDELERİ
1. Madde :
Açılış ve yoklama
2. Madde:
Gündem Maddelerin Okunması ve Değerlendirilmesi
3.Madde: Bir önceki yılın “Zümre Öğretmenler Kurulu”
kararlarının okunup değerlendirilmesi.
4. Madde : 1739 Sayılı Milli
Eğitim Temel Kanunu”ndaki milli eğitimin amaçları ve ilkeleri bölümünün
okunması ve açıklanması,
5. Madde : 2488 sayılı
Tebliğler Dergisi’nde yayınlanan Atatürkçülükle ilgili konuların okunup
planlara yansıtılması.
6. Madde :
Sınıflara göre Almanca dersinin genel ve özel amaçlar
7. Madde:
Almanca Dersinin Diğer Konularla İlişkisi Türkçe Dilbilgisi-İngilizce
Gramer İlişkisi
8. Madde :
Uygulanacak Teknikler ve Yöntemler (Dil ve Gramer İlişkisi)
9. Madde :
Yıllık Planların Kontrolü ve Takip Edilmesi
10. Madde: Yıllık Ödevler 2300 sayılı tebliğler
dergisine göre toplanması değerlendirme ve ölçmenin belirlenmesi.
11. Madde : Ölçme ve değerlendirme.
12. Madde : Derslerde kullanılacak araç ve gereçlerin
seçilmesi ve kullanımı.
13. Madde: Diğer zümre öğretmenleri ile işbirliği.
14. Madde: Okul Panosunda Almanca Köşesinin
işlenmesi
15. Madde: Yazılı
Tarihlerinin belirlenmesi / Ortak sınavların yapılış zamanı ve biçiminin
görüşülmesi
16. Madde : Ünite ve saatleri ,işlenen ünitelerden
sorulacak soru sayısı,
17.Madde : Okul kütüphanesinde (kitaplığı ) var olan
Almanca Kaynak kitaplarından öğrencilerin faydalandırılmasının sağlanılması ve
mümkünse kitap isimlerinin yazılması.
18.Madde : Ders öğretmenlerinin büyük boy
kareli 100-150 sayfa arasında defter tavsiye ederek,gelecek yıllarda da
öğrencilerin aynı defteri kullanması gerektiğinde faydalanılması sağlanmalı.
19.Madde : Avrupa Ülkeleri ile öğrenci kültür
değişimi,kültür gezileri ve projelerine
devam etmek ve bu konuda çalışmaları artırmak.
20. Madde: Dilek ve temenniler.
GÜNDEM MADDELERİNİN GÖRÜŞÜLMESİ
1. Madde : Açılış ve yoklama
……….. Anadolu Lisesi Okul
Müdürü ……….. başkanlığında toplandı. Yapılan yoklamada, Almanca Öğretmeni ……’in
hazır bulunduğu görüldü
2. Madde: Gündem Maddelerin Okunması ve
Değerlendirilmesi
Okul Müdürü ……. gündem maddelerini okudu, çıkarılacak veya
eklenecek madde olup olmadığını sordu. Gündem maddeleri yeterli görülerek,
oybirliğiyle kabul edildi. Alınacak kararların eğitim ve öğretime hayırlı
olması dileğiyle toplantıya başlandı.
3.Madde: Bir önceki yılın “Zümre Öğretmenler Kurulu”
kararlarının okunup değerlendirilmesi.
2011–2012 Öğretim yılı 1. ve 2. kanaat döneminde yapılan Zümre
toplantılarında alınan kararlar ve toplantı tutanakları Almanca Öğretmeni ……… tarafından okunarak gözden geçirildi ve
2007–2008 Öğretim yılı genel bir değerlendirilmesine geçildi. Konu ile ilgili
olarak Almanca Öğretmeni……. söz aldı: “Geçen
sene, iyi bir eğitim öğretim yılı geçirdiğimize inanıyorum. Özellikle temin
ettiğimiz görsel alandaki VCD’lerin çok faydalı olduğunu ve gelecek senende
aynı uygulamanın yapılmasının faydalılığı üzerinde durdu. Almanca Öğretmeni ……….sınıflar
arası düzenlenen Almanca kelime bilgisi yarışmalarında çok faydalı olduğunu
ifade etti. Müfredatın işlenmesinde sıkıntı olmadığını ve derslerin planlanan
sürede bitirildiğini dile getirdi.
4. Madde : 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu”ndaki
milli eğitimin amaçları ve ilkeleri bölümünün
okunması ve açıklanması,
“1739 Sayılı Milli Eğitim Temel
Kanunu”ndaki genel amaçlar (2.mad.), özel amaçlar (3.mad.) ve temel ilkeler
(4.maddeden 17.maddeye kadar) Zümre Başkanı Okul Müdürü …………..tarafından okundu. Ayrıca bazı maddeler üzerinde
kısa açıklamalarda bulundu ve bütün derslerde olduğu gibi Almanca dersinde bu
amaç ve ilkelerin gerçekleştirilmesi doğrultusunda çalışılması gerektiğini
belirtti. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunundan Türk Milli Eğitiminin Genel
Amaçları ile Türk Milli Eğitiminin Temel İlkeleri İlköğretim Kurumları
Yönetmeliğinde belirtilen Öğretim Kurumlarının Amaçları ve Genel Esasları
okundu. Daha sonra Türk Ulusu’nu çağdaş uygarlık düzeyine çıkarmak için
Atatürk’ün önderliğinde gerçekleştirilen devletin yapısı ve toplumun yaşamı ile
ilgili değişiklik ve düzenlemeleri kapsayan yenilik hareketlerinin tümü
anlamına gelen Atatürk İlke ve İnkılâpları okunarak değerlendirildi
Almanca Öğretmeni ………. “Yıllık planların ve ders planlarının
yapılmasında, dersin işlenmesinde hareket noktamız bu amaç ve ilkeler olmalı”
dedi. Destek mahiyetinde Zümre Başkanı Okul
Müdürü ……….. “Eğitim, önceden
belirlenen amaçların hayata geçirilmesidir.”dedi. Yıllık planların ve ders planlarının
yapılmasında ve dersin işlenmesinde “Milli Eğitimin Genel Amaçları ve Temel
İlkeleri” doğrultusunda hareket edilmesi kararlaştırıldı.
5. Madde : 2488 sayılı Tebliğler Dergisi’nde yayınlanan
Atatürkçülükle ilgili konuların okunup planlara yansıtılması.
Almanca derslerinde Atatürk İlke
ve İnkılâplarına ilgili tebliğler dergisinde açıklanan konular doğrultusunda
yer verilmesi gerektiğini
Okul Müdürü …….. tarafından
açıklandı. 1789 sayılı Milli Eğitim Temel 10. Maddesinde açıklanan hususların
dikkate alınması gerektiği üzerinde duruldu.
Almanca Öğretmeni ……….: “Büyük Önder Atatürk’ün ilke ve inkılâpları
öğrencilerimize kavratılmalı. Özellikle Atatürk’ün, Hayatta En Hakiki Mürşit
İlimdir.’ sözü öğrencilerimize sözlü ve yazılı anlatım çalışmaları ile
kavratılmalı.”dedi.
Zümre Başkanı .. ……… : “Konular işlenirken ders kitabının
dışındaki kaynaklardan da faydalanılması yararlı olur.” dedi. Dilbilgisi
çalışmalarında örnek cümlelerin Atatürk'ün vecizelerinden seçilmesine karar
verildi
Almanca Öğretmeni . ……… :”O zaman bize düşen Konuların sırası
geldikçe ve derslerin konu ve havasına uygun olacak bir şekilde işlenmesini
sağlamaktır. Ayrıca, Çanakkale Zaferi'nin yıldönümlerinde, 23 Nisan ve 19 Mayıs
gibi milli değerlerimizin bizi zirveye taşıdığı anlamlı günlerde Atatürk'ün
hayatı, kişiliği, askeri yönü vb. hususlar planlarda belirtildiği şekillerde
anlatılmalıdır”.diye ifade etti. Almanca Atatürk’ü anlatan sözlerin yazılması
veya değişik site ve kaynaklardan bulunan sözlerin öğrencilerin seviyelerine
Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya sözlük yardımıyla çevirme çalışmalarının
yapılmasının çok faydalı olacağını ve ayrıca dönem ödevleri verilirken
Atatürk’ün, Hayatı ile ve sözleri ile ilgili ödevlerin verilmesi mümkün olacağı
üzerinde Okul Müdürü ………. durdu ve karar maddesi olarak kayıtlara
geçti.
6. Madde : Sınıflara göre Almanca dersinin genel ve
özel amaçlar
Almanca Dersinin İletişim
Becerileri kendi aralarında (A1 Düzeyi)
ve (A1 (+) Düzeyi) olarak ikiye ayrılır. Bu İletişim Becerilerinin kendi
aralarında özel amaçları mevcuttur. Kısa ve öz olarak şu şekilde ifade
edilebileceği
Almanca Öğretmeni …….. vurguladı. Sözel Etkileşim Yazılı
Etkileşim-Sözel Algı-Yazılı Algı-Sözel Üretim-Yazılı Üretim becerilerinin
gelişmesi için tüm dersler bu çerçevede yapılmasın gerektiğini
Almanca Öğretmeni ………... ifade etti. Her Düzeyin kendi arasında
hedef ve amaçlarını olduğu ve yapılan tüm yıllıkların ve günlüklerin bu
çerçevede yapılası gerektiğini vurguladı. Dili yaşam ve bireysel deneyimlerini
tanıtmak, için bir araç, bir anlatım olarak görme, dil ve kültür alanındaki yapıyı ve
kurallılığı dikkate alma, kendi yaşam
modellerini oluşturma gibi bakış açılarının sene sonunda öğrencilerde olması
gerektiği üzerinde duruldu.
Almanca Öğretmeni ….. tüm söylenenlere katıldığını söyledi zaten
tüm işlemler Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Özel
İhtisas Komisyonu tarafından 22.06.2004 tarih ve 112 Sayısında belirtilen
2.(ikinci) Yabancı Dil Almanca Dersi 9/10.sınıf Müfredat Programına,2488 sayılı
tebliğler dergisi göz önüne alınarak hazırlanıldığını tekrar ifade edilerek
gündem maddesi olarak yerini aldı.
7. Madde: Almanca Dersinin Diğer Konularla
İlişkisi Türkçe Dilbilgisi-İngilizce Gramer İlişkisi
Türkçe ve İngilizcenin gramer
yapısında faydalanmak gerektiğini ve Almanca da başarılı olabilmek için Almancayı
ana dil ile karşılaştırmanın yanı sıra özellikle birinci yabancı dil olan
İngilizce ile de karşılaştırmanın çok faydalı olacağını
Almanca Öğretmeni ….. ifade etti. Böylelikle derste, Almancanın
İngilizceyle olan benzerliğinden, pek çok sözcük ve dil bilgisi yapılarından
faydalanılması gerektiğini söyledi.. Hedef dil Almancanın yalnızca ana dil ile
değil, 1. yabancı dil ile de bilinçli bir şekilde karşılaştırılmasına, benzerlik ve farklılıkların ortaya konulması
için öğrencilere fırsat verilmeli yani öğrencilerin kendileri bazı
benzerliklerini ve farklılıklarını bulmalıdır. Bu sırada olumsuz/başarısız
aktarıma; yani İngilizcenin etkisiyle, yeni öğrenilen yabancı dilde yanlışlar
yapılabileceğine, dikkat çekilmelidir. Ancak yine de olumlu aktarım; yani İngilizce
ile hedef dil arasındaki benzerliklerin öğrenmeyi kolaylaştırdığı olasılığı
daha yüksektir. Bu iki dilin birbirine olan yakınlığı, Almancadaki birçok
sözcüğün ve dil bilgisi yapılarının anlaşılmasına yardımcı olmakta ve
keşfederek öğrenmeyi kolaylaştırmaktadır. Bu nedenle 2. yabancı dil dersinde
öncelikle anlama ön plandadır ve bu da öğrencilerin daha zor ve ilgisini çeken
metinlere geçişini hızlandıracaktır.
Ayrıca 1. yabancı dilin öğrenilmesi sırasında edinilen stratejilerden 2.
yabancı dilin öğreniminde de faydalanılabilinir. Bu nedenle, yabancı dil
öğreniminin kendisi Almanca dersinin de temeli olmalıdır. Ancak bunu yaparken
her iki dildeki benzerlik ve farklılıklardan doğan hatalar önceden
belirtilmelidir ve zaten söylenenlerinin hepsi zaten 22.06.2004 tarih ve 112
Sayısında belirtilen 2.(ikinci) Yabancı Dil Almanca Dersi 9/10.sınıf Müfredat
Programında mevcut olduğunu söyleyerek sözlerine devam etti ve karar maddesi
olarak bu konuşanlar alındı.
8. Madde : Uygulanacak Teknikler ve Yöntemler (Dil ve
Gramer İlişkisi)Bilişsel edinim ve karşılaştırmalı düşünme yetisinin
gelişmesiyle dil öğrenmenin üzerinde büyük bir etkisinin mevcut olduğunu
Okul Müdürü ……. vurguladı.
Almancanın farklı ve bağımsız bir dil olduğu hiç unutulmaması gerektiğini vurgulanması
gerektiğini ve II. Yabancı dilde Gramerin öğretilmesinin üzerinde fazla
durulmaması gerektiğini sadece öğretilmesi gereken temel gramer konuların özet
bir şekilde verilmesinin çok faydalı olacağı üzerinde duruldu. Zaten konuyu
işlerken öğrencilerin bunları kendi kendilerine edinebilecekleri ve yapılar
verilirken ders esnasında gramer üzerinde durulması gerektiğini ayrıca bir ders
saati ayırmaması gerektiği gramer sonuç olarak, iletişim yâda yetkinlik temelli
öğretim yaklaşımları bazen gramer eğitimini büyük ölçüde sınırladığını Almanca Öğretmeni … ekledi.
9. Madde : Yıllık Planların Kontrolü ve Takip Edilmesi
Okul Müdürü ……... 2551
sayılı Tebliğler Dergisi’nde yer alan “ Eğitim-Öğretim Faaliyetlerinin Planlı
Yürütülmesine İlişkin Yönerge”nin branş dersleri ile ilgili bölümlerini okudu.
Zümre Başkan: “Bildiğimiz gibi her alanda başarılı olmak için planlı çalışmanın
önemi büyüktür. Neyi, ne zaman, nerede, nasıl, ne kadar yapacağız sorularının
cevabı, iyi bir planlamayla verilmelidir. Plansız bir dersin asla amacına
ulaşamayacağı aşikârdır. Bundan dolayı bütün derslerde planlı bir çalışma
yapmalıyız. Buna göre çalışama takvimi doğrultusunda çalışma günleri
belirlenmiştir. Toplam çalışma haftası belirlenerek Yıllık Planların bu
doğrultuda yapılmasına karar verildi. Resmi tatil kabul edilen özel günler ve
haftalar belirlenmiş ve yıllık planlar hazırlanırken bunların göz önünde
bulundurulması gerektiğini
Okul Müdürü ………..tarafından belirtildi. Daha sonra yıllık plandaki
aksamalar belirlenerek daha sonra telafi edileceği söylenmiştir. Ayrıca: “Standart bir plan yoktur. Plân, okul
ve öğrenci şartlarına uygun olarak esnek ve gelişmeye açık olmalı hatta
sınıfların seviyelerine değişkenlik gösterilmesi gerekiyor.’’ dedi. Yapılan
incelemelerin sonucunda “Yeni yönergeye göre branş öğretmenleri günlük plan
değil ders planı yapmalı. Üst üste iki ders varsa bütünlük açısından bunlar bir
planda gösterilebilir, dersten önce planı okul müdürüne onaylatma zorunluluğu
yoktur. Bir de yıllık plandaki ‘düşünceler’ bölümünü geçen sene kullanmamız
bizim için büyük bir fayda sağladığını ve bu tutumun devam edilmesi gerektiğini
Okul Müdürü …….. ifade etti
ve yıl boyunca planda gördüğümüz aksamaları ya da hataları bu bölüme not
almamız, bu yıl yapacağımız plan için çok faydalı olacağını belirtti. Milli
Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı Özel İhtisas Komisyonu
tarafından 22.06.2004 tarih ve 112 Sayısında belirtilen 2.(ikinci) Yabancı Dil
Almanca Dersi 10.sınıflar Müfredat Programına, göz önüne alınarak hazırlanması
gerektiğini
Almanca Öğretmeni ……..ifade ederek Almanca dersi öğretim
programlarının dikkate alınacağı, haftalık ders dağılımının da buna uygun
yapılacağı vurgulandı. 2011-2011 Eğitim Öğretim yılı çalışma takvimi
incelenerek okulun açık olduğu günler tespit çalışmaları yapıldı. Yıllık ve
günlük planların çalışma takvimi esas alınarak düzenlenmesi gerektiği esas
alındı. Yıllık planların yapımını
Almanca Öğretmeni ………. üstlendi ve hazırlanmasının neticesinde
Gerekli incelemenin zümrece yapılacağı kararına varıldı. Bu yıl 9.sınıflarda
ve geçen yıl Almanca görmemiş olan 10.sınıflarda bu yıl yeni
çıkan Anadolu Liselerine yönelik Deutsch
ist Spitze ! 11. sınıflarda Hier Sind Wir A kitabının 3.ünitesinin A
ve B parçalarının geriye kalan bölümleri ve 12.sınıflarda
Hier Sind Wir A + kitabı
işlenecektir.
2013-2014 ALMANCA SENE BAŞI ZÜMRESİ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder