2013-2014 öğretim yılına ait biyoloji dersi 1. dönem 1. zümresini sayfanın sonundaki bağlantıdan indirebilirsiniz. Örnek olması açısından biyoloji zümresi gündem maddeleri ve alınan kararların bir kısmı aşağıya eklenmiştir.
GÜNDEM:
1) Açılış ve yoklama.
2) Zümre başkanının seçimi.
3) Milli Eğitim Temel Kanunu’ndan Türk
Milli Eğitimin Amaçları okunması.
4) Biyoloji ve Sağlık Bilgisi
Programlarının okunması, üzerinde görüşmelerin yapılması
5) Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin
5,10,36 ve 79. maddeleri ile Ortaöğretim Kurumları
Sınıf Geçme ve
Sınav Yönetmeliği’nin 15,17, 18, 19,20,21 ve 45. maddelerinin okunması.
6) Bir önceki yıl(2012-2013) zümre kararlarının incelenmesi ve değerlendirilmesi.
7) 2012-2013 eğitim-öğretim yılının
değerlendirlmesi
8) Atatürk inkılâp ve ilkelerinin öğretim
esasları üzerinde görüşmeler yapılması,
9) Okul ve çevredeki kaynak araç-gerecin
belirlenmesi,
10) Hangi konularda kimlerle işbirliği
yapılacağının belirlenmesi,
11) Yazılı ve ortak sınav sayının
belirlenmesi,
12) Yazılı sınavlar ve yazılı sorularının
hazırlanmasında dikkat edilecek hususlar üzerinde görüşmeler yapılması.
13) Sözlü notlarının verilmesinde dikkat
edilecek hususlar üzerinde görüşmeler yapılması.
14) Ödev konuları üzerinde görüşmelerin
yapılması,
15) Öğrenci başarısının artırılması için
alınması gereken tedbirlerin tespit edilmesi.
16) Okul öğrencilerinin YGS ve LYS(Biyoloji
Dersleri) başarı durumunun görüşülmesi ve başarıyı artırıcı önlemlerin
belirlenip kararlaştırılması.
17)Haftalık Ders programında Biyoloji ve
Sağlık Bilgisi derslerinin yeri ve derslerin programda dağılımının görüşülmesi.
18)Düzenlenecek gezilerin tespiti.
19) Laboratuar kullanımının ve deney araç
gereçleri kullanımının görüşülmesi.
20) Dilek ve temenniler.
YAPILAN GÖRÜŞME ve ALINAN KARARLAR:
1)Açılış ve yoklama
Yapılan yoklama
neticesinde okulda görevli Biyoloji öğretmenlerinin tamamının toplantıda hazır
olduğu görüldü.
2) Zümre başkanının seçimi
Zümre başkanı
seçimine geçildi...................................... zümre başkanı olarak
seçildi.
3) Milli Eğitim Temel Kanunu’ndan Türk Milli
Eğitimin Amaçları okunması
Milli Eğitim
Temel Kanunu’ndan Türk Milli Eğitimi’nin Amaçları ve Temel İlkeleri, zümre
başkanının isteği üzerine, öğretmen ..........................................................
tarafından okundu.
1739
sayılı milli eğitim temel kanunu
A-)MADDE1-
Bu kanun Türk milli eğitiminin düzenlenmesinde esas olan amaç ve ilkeler,
eğitim sisteminin genel yapısı, öğretmenlik mesleği, okul bina ve tesislerin,
eğitim araç ve gereçleri ve devletin eğitim ve öğretim alanındaki görev ve
sorumluluğu ile ilgili temel hükümleri bir sistem bütünlüğü içinde kapsar.
B-)Türk
Milli Eğitiminin Amaçları(Madde2, Madde3)okundu.
I.Genel
Amaçlar
Madde2-Türk
Milli Eğitiminin genel amacı Türk Milletinin bütün fertlerini,1.(değişik:
16.06.1983/2842/k/1 md.) Atatürk inkılâp ve ilkelerine ve Anayasada ifadesini
bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı Türk Milletinin millî ahlâkî, insanî
manevi ve kültürel değerlerini benimseyen, koruyan ve geliştiren;
ailesini,vatanını,milletini seven ve daima yüceltmeye çalışan;insan haklarına
ve Anayasanın başlangıcındaki temel ilkelere dayanan demokratik, laîk ve sosyal
bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyetine karşı görev ve sorumluluklarını
bilen ve bunları davranış haline getirmiş yurttaşlar olarak
yetiştirmek;2.Beden, zihin ahlâk,ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı
şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere, hür ve bilimsel düşünme gücüne,
geniş bir dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı, kişilik ve teşebbüse
değer veren, topluma karşı sorumluluk duyan;yapıcı yaratıcı ve verimli kişiler
olarak
yetiştirmek;
3.İlgi,
istidat ve kabiliyetlerini geliştirerek gerekli bilgi,beceri,davranışlar ve
birlikte iş görme alışkanlığı kazandırmak suretiyle hayata hazırlamak ve
onların, kendilerini mutlu kılacak ve toplumun mutluluğuna katkıda bulunacak
bir meslek sahibi olmalarını sağlamak;
Böylece
bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu
artırmak; öte yandan milli birlik ve bütünlük içinde iktisadi, sosyal ve
kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırmak ve nihayet Türk Milletini
çağdaş uygarlığın yapıcı, yaratıcı seçkin bir ortağı yapmaktır.
II.Özel
Amaçlar
Madde3-
Türk eğitim ve öğretim sistemi,bu genel amaçlarla gerçekleştirecek şekilde
düzenlenir ve çeşitli derece türdeki eğitim kurumlarının özel amaçları,genel
amaçlara ve aşağıda sıralanan temel ilkelere uygun olarak tespit edilir.
C-)Türk
Milli Eğitiminin Temel İlkeleri (Madde-4,Madde-5,...,Madde-17) okundu.
4) Biyoloji ve Sağlık Bilgisi
Programlarının okunması, üzerinde görüşmelerin yapılması
........................................................
tarafından
Biyoloji ve Sağlık Bilgisi dersi programları okunarak biyoloji eğitiminin genel
amaçları üzerinde duruldu. Biyoloji ve onun teknolojik uygulamaları; insanların
günlük hayatını, toplum ve çevreyi önemli ölçüde etkilemektedir. Bireyler, her
geçen gün biyolojinin, yaşamın anlaşılmasına sağladığı katkıları fark
etmektedir. Bu bağlamda;
Biyoloji
zümresi olarak amacımız;
Biyolojiyi
herkesin severek, zevk alarak öğrenebileceği ve biyolojide herkesin başarılı
olabileceğini varsayan Biyoloji Dersi Öğretim Programı’nın vizyonu biyoloji okuryazarı bireyler
yetiştirmektir.
Tüm
bireylerin biyoloji okuryazarı olarak yetişmesi için;
•
Bilimin doğasını anlayan, karşılaştıkları problemlere bilimsel yaklaşımla çözüm
bulma alışkanlığının kazandırılması
•
Özelde biyolojinin, genelde fen bilimlerinin uğraşı alanlarını öğrenerek
bilimin kültüre nasıl katkıda bulunduğuna ilişkin bilgileri geliştiren,
•
Biyolojiye ilişkin çağın gerektirdiği bilgi, beceri ve tutumlara sahip olmak ve
tüm bunları doğal dünyayı daha iyi anlamak için kullanan.
•
Sorumluluk taşıyan bilinçli bir birey olarak bilimsel değerlerin birey, toplum
ve çevre açısından önemini fark eder ve bu değerleri özümseyen,
..........................................; Bu amaçları
öğrencilerimize kazandırmayı başarmak için öğrencilerimize yerinde övgü
yapılmalı, öğrencinin gereksinimleri ve önerileri dikkate alınmalı, onlara
güven verilmeli, sevecen eğitim benimsenmeli, iki yönlü iletişim kurulmalı,
öğrencilerle birlikte karar verilmesi gerektiğini belirtti.
5)Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 5,10,36 ve
79. maddeleri ile Ortaöğretim Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği’nin
15,17, 18, 19,20,21 ve 45. maddelerinin okunması.
............................................ tarafından
Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliği’nin 5.Maddesi (Ortaöğretimde Genel İlkeler),10.
Maddesi (Ortaöğretimin Amaçları) 36. Maddesi(Zümre öğretmenler Kurulu), 79.
Maddesi (Öğretmenlerin Görevleri ve Sorumlulukları) okunarak tekrar
hatırlatmalar yapıldı.
Ortaöğretim
Kurumları Sınıf Geçme ve Sınav Yönetmeliği’nin 15.(Zümre Öğretmenler Kurulu
Çalışmaları),17.(Ölçme Değerlendirme)18.(Yazılı ve Uygulamalı Sınavlar),
19.(Yazılı Sınav Sonuçlarının Değerlendirilmesi), 20.(Ortak Sınavlar), 21(Sözlü
Sınavlar ) ve 45.(Sınav Komisyonları) maddeleri okunarak gerekli
bilgilendirmeler yapıldı.
6) Bir önceki yıl(2012-2013) zümre kararlarının
incelenmesi ve değerlendirilmesi
...........................................................
tarafından
2012-2013 öğretim yılında yapılan 3 (Üç) adet zümre toplantısına ait toplantı
tutanakları teker teker okundu. Bu toplantılarda alınan kararlar incelendi.
Karar alınıp ta uygulanamayan hususların olmadığı görüldü.
7)2012-2013 eğitim-öğretim yılının değerlendirlmesi
................................................;2012-2013
öğretim yılında konuların planlara uygun olarak bitirildiğini söyledi.
Planların uygulanmasında ortaya çıkan aksaklıkları 2012-2013 öğretim yılının
planları hazırlanırken dikkate alınacağını söyledi.
Zümre Başkanı ................................................
söz alarak; yıllık ve ders planı yapılırken 2003/2551 sayılı Tebliğler
Dergisinde yayınlanan “ Eğitim - Öğretim çalışmalarının planlı yürütülmesine
ilişkin yönerge”nin esas alınmasını istedi.
Biyoloji
öğretmenleri zümresi olarak yıllık planlar hazırlanırken;
9. Sınıflarda: Biyoloji 9 derslerinin yıllık planları
yapılırken; 2602 sayılı Talim Terbiye Kurulu başkanlığı kararı ile kabul edilen
ortaöğretim 9. sınıf biyoloji dersi öğretim programının esas alınmasına,
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder