10. Sınıf Dil ve Anlatım Kitabı Cevapları (2013-2014 Ekoyay - Sayfa 203-208)
10. sınıf dil ve anlatım ders kitabı 203-208 arası cevaplarını aşağıda bulabilirsiniz. Ders kitabındaki etkinliklerin, anlama-yorumlama, ölçme ve değerlendirme sorularının cevapları verilmiştir. Cevaplarınızı kontrol etmek ve karşılaştırmak amacıyla bu çalışmayı kullanabilirsiniz. 10. sınıf Ekoyay Yayınlarının ders kitabında 203-208 sayfalarda söyleşmeye bağlı anlatım ve ünlem konuları metinlerle, etkinliklerle ele alınıyor.
Sayfa 203
Söyleşmeye Bağlı(diyalog) Anlatım/ Ünlem
Hazırlık
1)Sohbet etmekten hoşlandığımız insanlarda en çok samimilik, yapmacıklıktan uzak olma, ön yargısız yaklaşımlar etkileyici olmaktadır.
2)Konuşmalarımızda resmiyeti ve samimiyeti karşımızdaki insanla ne kadar zamandır tanıştığımıza, aramızdaki ilişkinin seviyesine, konumumuza göre ayarlarız.
Sayfa 204
İnceleme
1.Etkinlik
Bu tür anlatımda jest ve mimikler anlatımın gücünü arttırır.
Karşılıklı konuşmalar, bağlama ve konuşulan kişiye göre değişir.
Görme ve işitme iki önemli ögedir.
Vurgu ve tonlama önemlidir
Tekrarlar ifadeyi kuvvetlendirir.
Anlatım süresi sınırlıdır.
2.Etkinlik
Karşılıklı konuşma bağlama ve konuşulan kişiye göre değişiklik gösterir.
3.Etkinlik
Gönderici, alıcı, kanal, bağlam, ileti ve dönüt ögelerinin tamamı metinde kullanılmıştır.
Gönderici- Adnan Binyazar
Alıcı- Cahit Külebi
Kanal- Ses Dalgaları
Bağlam- Bulundukları ortam
İleti- Sorular
Dönüt- Cevaplar
Sayfa 205
4.Etkinlik
“Öğüt vermek” adlı söyleşi, bir radyoda gerçekleşmektedir.
5.Etkinlik
Söyleşide Şevket Rado, kendisine soru yönelten kişilerin liseyi yeni bitirmiş gençler olduğunu bildiği için onlarla daha samimi bir hava içerisinde konuşmaktadır.
6.Etkinlik
Açık oturum, forum, panel, konferans, söyleşi gibi programlarda bir zaman kısıtlaması vardır.
Sayfa 206
7.Etkinlik
Birsen, çocuklar, Ayşe, kardeşim gibi hitap sözcükleri kullanılmaktadır.
8.Etkinlik
Yüz yüze, yayın organları aracılığıyla veya tiyatro sahnesi gibi farklı gruplardan oluşabilir.
9.Etkinlik
Mülakat metinleri, tiyatro, öykü, roman, manzum hikaye, şiir, sohbet, röportaj, anı, gezi yazısı, mektup, günlük gibi türlerde monolog ve diyalog şeklinde kullanılabilir.
Sayfa 207
10.Etkinlik
Ay!, Yooo!, İmdat!, Bırak!, Ah canım!
12.Etkinlik
Ünlemler, cümlelerde öge olarak görev almaz.
13.Etkinlik
Bezginlik, acıma, hayranlık, kızgınlık, alay, uyarı
Anlama Yorumlama
2)eyvah, yazık, oh be, tüh, off of, hey
5)üzülme, kızma, şaşırma, seslenme
Sayfa 208
Ölçme Ve Değerlendirme Cevapları
A)DYD
B)röportaj-tiyatro-günlük-gezi, samimi
C)1)C
2)A
3)D
4)E
D)1) Üslup içten ve samimi olmalıdır.
2) Bir tiyatro metninde kullanılış amacıyla bir biyografideki kullanılış amacı arasında farklılıklar vardır.
Sayfa 203
Söyleşmeye Bağlı(diyalog) Anlatım/ Ünlem
Hazırlık
1)Sohbet etmekten hoşlandığımız insanlarda en çok samimilik, yapmacıklıktan uzak olma, ön yargısız yaklaşımlar etkileyici olmaktadır.
2)Konuşmalarımızda resmiyeti ve samimiyeti karşımızdaki insanla ne kadar zamandır tanıştığımıza, aramızdaki ilişkinin seviyesine, konumumuza göre ayarlarız.
Sayfa 204
İnceleme
1.Etkinlik
Bu tür anlatımda jest ve mimikler anlatımın gücünü arttırır.
Karşılıklı konuşmalar, bağlama ve konuşulan kişiye göre değişir.
Görme ve işitme iki önemli ögedir.
Vurgu ve tonlama önemlidir
Tekrarlar ifadeyi kuvvetlendirir.
Anlatım süresi sınırlıdır.
2.Etkinlik
Karşılıklı konuşma bağlama ve konuşulan kişiye göre değişiklik gösterir.
3.Etkinlik
Gönderici, alıcı, kanal, bağlam, ileti ve dönüt ögelerinin tamamı metinde kullanılmıştır.
Gönderici- Adnan Binyazar
Alıcı- Cahit Külebi
Kanal- Ses Dalgaları
Bağlam- Bulundukları ortam
İleti- Sorular
Dönüt- Cevaplar
Sayfa 205
4.Etkinlik
“Öğüt vermek” adlı söyleşi, bir radyoda gerçekleşmektedir.
5.Etkinlik
Söyleşide Şevket Rado, kendisine soru yönelten kişilerin liseyi yeni bitirmiş gençler olduğunu bildiği için onlarla daha samimi bir hava içerisinde konuşmaktadır.
6.Etkinlik
Açık oturum, forum, panel, konferans, söyleşi gibi programlarda bir zaman kısıtlaması vardır.
Sayfa 206
7.Etkinlik
Birsen, çocuklar, Ayşe, kardeşim gibi hitap sözcükleri kullanılmaktadır.
8.Etkinlik
Yüz yüze, yayın organları aracılığıyla veya tiyatro sahnesi gibi farklı gruplardan oluşabilir.
9.Etkinlik
Mülakat metinleri, tiyatro, öykü, roman, manzum hikaye, şiir, sohbet, röportaj, anı, gezi yazısı, mektup, günlük gibi türlerde monolog ve diyalog şeklinde kullanılabilir.
Sayfa 207
10.Etkinlik
Ay!, Yooo!, İmdat!, Bırak!, Ah canım!
12.Etkinlik
Ünlemler, cümlelerde öge olarak görev almaz.
13.Etkinlik
Bezginlik, acıma, hayranlık, kızgınlık, alay, uyarı
Anlama Yorumlama
2)eyvah, yazık, oh be, tüh, off of, hey
5)üzülme, kızma, şaşırma, seslenme
Sayfa 208
Ölçme Ve Değerlendirme Cevapları
A)DYD
B)röportaj-tiyatro-günlük-gezi, samimi
C)1)C
2)A
3)D
4)E
D)1) Üslup içten ve samimi olmalıdır.
2) Bir tiyatro metninde kullanılış amacıyla bir biyografideki kullanılış amacı arasında farklılıklar vardır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder