2 Nisan 2015 Perşembe

9. Sınıf Dil ve Anlatım Cevapları ADA Yayınevi SAYFA 134

9. Sınıf Dil ve Anlatım Cevapları ADA Yayınevi SAYFA 134 Değerlendirme Soruları
1. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere uygun kelimeleri yazınız.
Soru cümleleri, soru edatı, soru ZAMİRİ, soru SIFATI, soru ZARFI ile
oluşturulur.


“mı, mi?” soru ekiyle kurulan soru cümleleri her zaman soru ANLAMLI cümleler kur­maz.

2. Aşağıdaki soru cümlelerinin hangisi isim cümlesi değildir?
A. İstanbul’da yaşamak neden senin en büyük hayalin?
B. Yeni sekreter siz misiniz?
C. Salonda kaç kişi vardı?
D. Bir yanlışlık mı yaptım?
E. Tarif edilen köy cok uzakta mı?

CEVAP: D
3. Aşağıdaki soru cümlelerinin hangisinde küçümseme anlamı vardır?
A. Senin bu öğütleri dinlemene gerek var mıydı?
B. Bir ton kömürü bu adam mı taşıyacak?
C. Hayret, bu soruyu da mı çözebildin?
D. Şu yemeği dolaba koyabilir misin?
E. İnsan İstanbul'a gelir de yanıma uğramaz mı?
 
CEVAP: B
 
4. Gerçek ve sözde soru cümlelerinin farklılıklarını sıralıyınız.
Gerçek soru cümleleri cevap gerektiren soru cümleleridir. Sözde soru cümleleri cevap beklenmeyen; şaşkınlık, üzüntü, sevinç, reddetme, onaylama, pekiştirme gibi anlamları ifade etmek için kurulan soru cümleleridir.

DİL VE ANLATIM KİTABI CEVAPLARI ADA YAYINLARI 12-89. SAYFALAR

9. Sınıf Dil ve Anlatım Cevapları  ADA Yayınevi  89. ve Sonraki Sayfalar İçin TIKLAYIN


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder