25 Ekim 2014 Cumartesi

9. Sınıf Dil ve Anlatım Cevapları ADA Yayınevi SAYFA 55

9. Sınıf Dil ve Anlatım Cevapları ADA Yayınevi SAYFA 55
Darlaştırmak: ünsüz benzeşmesi
İçiyorlardı: Kaynaştırma, ünlü düşmesi (içiyorlar idi)
Buyurun: ünlü türemesi
Alnından: ünlü düşmesi
çıktığını: ünsüz benzeşmesi, ünsüz yumuşaması
yattığını: ünsüz benzeşmesi, ünsüz yumuşaması
yataktaki: ünsüz benzeşmesi

1. Aşağıdaki cümlelerin hangisinde bir yazım yanlışı vardır?
A. Şu hâlde mesleğimizden bahisetmeyeceğiz. Öyle anlaşılıyor.
B. Bahçedeki lalelere hayran kaldık.
C. Bu binanın alt katında kitapçı vardı.
D. Türkiye’de hatta Fransa’da da ödüller aldım.
E. Bu manzarayı resmetmeyi isterdim.

CEVAP: A

2. Aşağıdaki cümlelerden hangisinde ünsüz benzeşmesi kuralına uymayan bir kelime vardır?
A. Şu çorapçıdan bana da yünlü bir çorap al.
B. Tencerenin kapağını ayağımın üstüne düşürdüm.
C. Cumhuriyetin kaçıncı yılını kutladık bu yıl?
D. Seni saat 18.15’de toplantıda görmek istiyorum.
E. Onu gökte ararken yerde buldum.


CEVAP: D (Bu seçenekteki 18’15’de sözcüğü yanlış yazılmıştır. Burada aynı zamanda bir yazım yanlışı vardır.)

1 yorum: