18 Ekim 2014 Cumartesi

9. sınıf Dil ve Anlatım Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 51

9. sınıf Dil ve Anlatım Ders Kitabı Cevapları Ada Yayınları Sayfa 51


1. ETKİNLİK:
O gün İstanbul'da kalsam bile hiçbir iş yapamayacaktım. Müthiş acı, anlatılmaz bir sinir nöbeti yine beni kıvrandırıyordu.

Kalın ünlüler: a, ı, o, u
İnce ünlüler: e, i, ö, ü

Düz ünlüler: a, e, ı, i
Yuvarlak ünlüler: o, ö, u, ü

Geniş ünlüler: a, e, o, ö
Dar ünlüler: ı, i, u, ü

Yumuşak ünsüzler: b,c,d,g,ğ,j,l,m,n,r,v,y,z

Sert ünsüzler: f,s,t,k,ç,ş,h,p

Süreksiz sert ünsüzler: p,ç,t,k
Sürekli sert ünsüzler: f,s,ş,h

2. ETKİNLİK:


9. SINIF DİL VE ANLATIM KİTABI CEVAPLARI ADA YAYINLARI DİĞER SAYFALAR

3 yorum:

  1. Gözlükleri küçük ünlü uyumuna uymaz

    YanıtlaSil
  2. Artı gözlerini küçük ünlü uyumuna uymaz süzüyordu uyar

    YanıtlaSil