3 Mayıs 2013 Cuma
5. Sınıf Türkçe 2. Dönem 2. Yazılı Soruları - 2012-2013
5. Sınıf Türkçe 2. Dönem 2. Yazılı Soruları - 2012-2013
TEKNOLOJİNİN ZARARLARI
Oktay, teknolojinin insan hayatına getirdiği sayısız kolaylığın yanı sıra, bazı zararları da olduğunu ilk kez bir belgeselde duymuştu. Fakat pek ilgisini çekmemiş olacak ki hemen bilgisayarında oyun oynamaya koyuldu.
Bilgisayar başında saatlerini harcayan Oktay, gözleri kızarıp ağrımaya başlayınca bilgisayarını kapatıp uyudu. Sonraki günlerde de durum pek farklı değildi. O, renk dolu makinenin başında geçirilen onca zaman ve kızarıp ağrıyan gözler…
Gün geçtikçe Oktay’ın gözleri daha da bir hâl aldı. Sonunda, Oktay da dayanamayıp doktora gitmeye karar verdi. Doktora, gözlerinin ağrımasından, uzağı rahat görememesinden dert yanan Oktay, doktorun muayeneden sonra verdiği reçeteyi görünce şaşırıp kaldı.
Doktor, onun gözlerinin “miyop( uzağı görememe hastalığı)” olduğunu ve gözlük takması gerektiğini söyleyince, Oktay, belgeselde duyduğu teknolojinin zararlarının ne demek olduğunu daha iyi anladı.
Demek ki teknolojiyi düzenli ve gerektiği kadar kullanmamak insan sağlığına böyle zarar veriyormuş, diye söylenerek evine döndü.
A) Yukarıdaki metni dikkatle okuyunuz. Soruları, soru kalıbına uygun, noktalama işaretlerine ve yazım kurallarına dikkat ederek güzel bir yazıyla yanıtlayınız. (4×5=20 Puan)
1. Oktay, izlediği belgeselde ilk kez neyi duymuş? ( 5 p)
…………………………………………………………………………………………………………………
2. Gözlerinde sorun yaşayan Oktay ne yapmış? ( 5 p )
…………………………..……………………………………………………………………………………………………
3. Doktor, muayeneden sonra Oktay’a ne demiş? ( 5 p )
…………………………..………………………………………………………………………………………………………
4. Sizce, teknolojik ürünleri nasıl kullanmalıyız? ( 5 p )
…………………………..………………………………………………………………………………………………………………
5-) Aşağıdaki cümlelerin hangisinde neden – sonuç ilişkisi vardır?
A) Komşuma yardım edebildiğim için çok mutluyum. B) Siz devam edin, ben birazdan geleceğim.
C) İki saate kadar bunları bitirmem lazım. D) Havanın güzel olacağını düşünüyorum.
6-) “ Dikkatle okunan güzel bir kitaptan sonra, tıpkı çok sevdiğimiz bir arkadaşla konuşmaktan aldığımız tadı duyarız. Ona her an davetli gibiyizdir. Çağırmasına gitmesek bile o yine darılmaz, bıkmadan usanmadan bizi bekler. Sayfalarını açmaya ve okumaya başladığımızda ise sevinçten ellerimizi okşar.”
Yazarın bu paragrafı yazma amacı aşağıdakilerden hangisidir?
A) Kitap okuma sevgisini aşılamak B) Kitaplara zarar verilmesini önlemek
C) Kütüphanelerin sayısını artırmak D) Yeni çıkan kitaplara karşı ilgi uyandırmak
7-) İnsan düşünmeden söylediği laf veya hareketi geriye alamaz. Daha sonra pişmanlık duygusu da bir işe yaramaz.” Anlamına gelen atasözü aşağıdakilerden hangisidir?
A) Ateş düştüğü yeri yakar. B) Atılan ok geri dönmez.
C) İşleyen demir pas tutmaz. D) Deveden büyük fil var.
Hangi cümlede zıt anlamlı kelimeler bir arada kullanılmamıştır?
A-Yaz kış demeden çalışırdı. B- İrili ufaklı ne varsa topladım.
C- Boşboğazlık yapma demiyor muyum? D- Genç ve yaşlı herkes hayretle bakakaldı.
9-)“Açmak” sözcüğü aşağıdakilerden hangisinde “güzel göstermek” anlamında kullanılmıştır?
A-Bakan, fındık piyasasını açtı. B-Karla kapanan yol açıldı.
C-Bu renk odayı açtı. D-Evin arkasından bir yol açtık
10-) Aşağıdakilerden hangisi nesnel bir yargıdır?
A) Akşamki diziyi çok beğendim. B) Hayatımda okuduğum en güzel kitap.
C) Dünya’nın iki türlü hareketi vardır. D) Odanın şekli böyle çok daha güzel olmuş.
Etiketler:
5. sınıf,
5. sınıf türkçe,
5. sınıf türkçe dersi yazılıları
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder