6. Sınıf Türkçe 2. Dönem 2. Yazılı Soruları (2012-2013)
Dünyada hiçbir dost insana kitaptan daha yakın değildir. Sıkıntımızı unutmak, donuk hayatımıza biraz renk, biraz ışık vermek, daracık dünyamızda bulamadığımız şeyleri yaşamak için tek çaremiz kitaplara sarılmaktır.
Sözün kısası kitabı her yönü ile severim. Anlattıklarına dalıp gitmekten, yapraklarına dokunmaktan taze mürekkebin kokusunu almaktan çevrilen yaprakların çıkardığı hışırtıdan hoşlanırım. Odamdan dışarı çıktığım zamanlar, yanıma küçük boyda bir kitap almayı hiç unutmam. Ne olacağı bilinmez ki? Kalabalık içinde insanın içine ansızın yalnızlık çökebilir.
1.Yazara göre kitap okumanın faydaları nelerdir?(10 puan)
2.Yazarın odasından çıkarken yanına kitap almasının nedeni nedir?(10 puan)
3.Yazar kitapları hangi yönlerden sevmektedir?(10 puan)
4.Yukarıdaki paragrafın ana fikrini bulup, yazıya uygun bir başlık yazınız. (10 puan)
5- Ayça ile annesi o gün dışarı çıkmıştı. Dışarıda buz gibi bir hava vardı. Yarım saat kadar yürüdükten sonra ısınmak için bir mağazaya girdiler.
a) Yukarıdaki paragrafta geçen edat ve bağlaçları bulunuz. Edat mı yoksa bağlaç mı olduğunu karşısına yazınız.( 8 puan)
b) Bulduğunuz edat ve bağlacın cümleye kattığı anlamı karşısına yazınız.( 8 puan)
6.Aşağıdaki sıfatların çeşitlerini karşılarına yazınız. ( 8 puan)
Donuk hayat ……………………………………………. Kaçıncı cadde ……………………………………….
Hiçbir dost .…………………………………………. Taze mürekkep ………………………………………..
Onuncu gösteri ……………………………………………. Yüzde ikilik dilim ………………………………………..
Şu ev ……………………………………………. Her yön …………………………………………
7. Aşağıdaki zamirlerin çeşitlerini yazınız.( 6 puan)
Sana ………………………………. Kim ………………………………
Bunda ……………………………. Çoğu ……………………………..
Annem ……………………………. Onunki …………………………….
8.“Dilimizdeki yabancı sözcük kirliliği” hakkında aşağıdaki plana uygun bir kompozisyon yazmaya çalışınız. (30 Puan)
Makale Planı:
Giriş: Dilin önemi ve işlevi
Dil-millet ilişkisi
Gelişme: Dildeki kirlenmenin sebepleri
Gençlerdeki yabancı sözcük hayranlığı
Tabelalardaki yabancı sözcük çılgınlığı
Sonuç: Konu ile ilgili bize düşen görevler…
Makalede kullanılabilecek sözler:
“Türk’üm diyenler her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır.” Atatürk
“Ülkesi ve yüksek istiklalini korumasını bilen Türk Milleti dilini de yabancı diller boyunduruğundan kurtaracaktır.” Atatürk
“Bir milleti yok etmenin yolu, o milletin dilini unutturmaktan geçer.” Oktay Sinanoğlu
Plana uygunluk: Örnekler:
Konuyu kavrama: Noktalama-imla:
Anlatım-ifade: Sayfa düzeni-Yazı güzelliği:
Not: 6. ve 7. sorular sorunun üzerine diğer sorular arka sayfaya kompozisyon ayrı bir kağıda yazılacaktır. Süre: 40’
Giriş: Dilin önemi ve işlevi
Dil-millet ilişkisi
Gelişme: Dildeki kirlenmenin sebepleri
Gençlerdeki yabancı sözcük hayranlığı
Tabelalardaki yabancı sözcük çılgınlığı
Sonuç: Konu ile ilgili bize düşen görevler…
Makalede kullanılabilecek sözler:
“Türk’üm diyenler her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır.” Atatürk
“Ülkesi ve yüksek istiklalini korumasını bilen Türk Milleti dilini de yabancı diller boyunduruğundan kurtaracaktır.” Atatürk
“Bir milleti yok etmenin yolu, o milletin dilini unutturmaktan geçer.” Oktay Sinanoğlu
Plana uygunluk: Örnekler:
Konuyu kavrama: Noktalama-imla:
Anlatım-ifade: Sayfa düzeni-Yazı güzelliği:
Not: 6. ve 7. sorular sorunun üzerine diğer sorular arka sayfaya kompozisyon ayrı bir kağıda yazılacaktır. Süre: 40’
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder